söndag 10 mars 2013

Sjal i Havsskum


Hemma i Östergötland där solen skiner och allt är mer eller mindre som vanligt.
Har dragit igång med en ny sjal efter att  hittat en stickvideo på youtube med hur man stickar Havsskum. Enkelt och roligt. Lägger upp videon längst ner i inlägget så kan ni själva ta er en titt :)

Jag började med att lägga upp tio maskor, stickade två varv rätstickning och började sedan med havsskummet. Under tiden ökade jag med en maska ute i varje kant på var annat varv så att sjalen blir bredare och bredare. Hade jag haft stickmarkörer med mig hade jag nog satt ut en i mitten för att hålla lite ordning på allt. Annars blir det en del räknande ;)















Videon är visserligen på engelska men innehåller bara räta maskor och omslag så det är enkelt att se vad som gjörs och sedan apa efter. Det finns fler videor så om ni söker på Knitting och Sea Foam dyker fler alternativ upp. Det här är dock den som jag tyckte var bäst. Lycka till!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...